Waar gaat je vraag over?
Selecteer hieronder de categorie waar je vraag over gaat.
Registreren en Inloggen
- Mogelijk is jouw inschrijving als zzp’er niet compleet, het uploaden van een CV is verplicht om op een aanvraag te kunnen reageren
- Als je net nieuw ingeschreven bent, kan je inderdaad niet reageren op reeds openstaande aanvragen. Mocht je toch willen reageren, neem dan contact op met de Inhuurdesk dan zorgen we dat je toegang krijgt tot deze aanvraag
Stuur je verzoek om de Inhuurvoorwaarden te ontvangen naar msp@alliander.nl en we zullen deze naar je mailen
Aanvragen
Als je een vraag hebt over de inhoud van de aanvraag, dan kan je deze vraag stellen in de portal van Nétive.
ZZP’ers die voorgesteld zijn boven het maximale tarief zullen worden afgewezen. Overweeg of je bereid bent te zakken naar het maximale tarief als je graag in aanmerking wilt komen voor deze aanvraag
Opdrachten
Nee, het tussentijds verhogen is niet toegestaan. De tariefstelling voor zzp’ers blijft gelijk voor de duur van de opdracht
Digitaal dossier
Je ontvangt vanuit de Inhuurdesk een aanvraagformulier vanuit Justis om je VOG aan te vragen bij jouw Gemeente. We willen je verzoeken dit per ommegaande te doen en de ontvangen VOG te uploaden in je opdrachtendossier.De kosten van het aanvragen van de VOG zijn voor eigen rekening.
De bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is verplicht, het hebben van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering is geen verplichting.
Stuur je verzoek om de gedragscode te ontvangen naar msp@alliander.nl en we zullen deze naar je mailen
Uren en Facturen
- Het is belangrijk om de gewerkte uren wekelijks te verantwoorden; de gewerkte uren moeten elke maandag voor 12:00 uur geregistreerd zijnin SAP
- De uren worden daarna ter goedkeuring aan de leidinggevende aangeboden en dienen goedgekeurd te worden op dinsdag voor 12:00 uur
- De laatste werkdag van de lopende maand of de eerste werkdag van de nieuwe maand, maar uiterlijk de 3e werkdag van de nieuwe maand dienen alle uren van de gehele maand ingevoerd te worden door de medewerker en goedgekeurd te zijn door de leidinggevende
- Indien er sprake is van een maand einde midden in een werkweek, dan dienen de gewerkte uren in twee delen ingevoerd te worden. Dit is ook zo zichtbaar in de urenverantwoording applicatie; eenmaal de uren van de oude maand en eenmaal de uren van de nieuwe maand
Wij streven na om 34 dagen na de 3e werkdag van de nieuwe maand de uitbetaling te verzorgen
- Het is zeer wenselijk om alle gewerkte uren de laatste werkdag van de opdracht in te dienen in het tijdsregistratiesysteem van Alliander
- Uren dienen binnen 3 maanden na uitvoering van de werkzaamheden ingediend te worden in het tijdsregistratiesysteem van Alliander.
- Na 3 maanden is het niet meer mogelijk om uren in te dienen, er vindt dan geen uitbetaling meer plaats
Alliander werkt met Selfbilling. Je ontvangt iedere maand 2 facturen. 1 creditfactuur voor je gewerkte uren X je uurtarief incl. msp fee en 1 debet factuur voor je gewerkte uren X de msp fee. Deze 2 facturen worden bij uitbetaling met elkaar verrekend
- De FAL factuur is de fee factuur, omdat dit een debet factuur is kan het factuurnummer niet worden aangepast
- Het factuurnummer van de ALL-factuur kan binnen 72 uur na ontvangst wel worden aangepast voor de eigen administratie