Waar gaat je vraag over?
Selecteer hieronder de categorie waar je vraag over gaat.
Registreren en Inloggen
Op dit moment accepteert Inhuurdesk Alliander geen nieuwe registraties van leveranciers, aangezien we over voldoende gecontracteerde leveranciers beschikken om aan de inhuurbehoefte van Alliander te voorzien
Aanvragen
Als je een vraag hebt over de inhoud van de aanvraag, dan kan je deze vraag stellen in de portal van Nétive.
Als de distributie is gesloten dan kunnen er geen nieuwe kandidaten meer worden voorgesteld. Helaas kunnen we de aanvraag ook niet opnieuw opzetten of distribueren.
Nee helaas, als er maximaal twee voorstellen per leverancier in de aanvraag staat dan verwachten we dat je je beste twee kandidaten voorstelt en niet meer.
Kandidaten die voorgesteld worden boven het maximale tarief, zullen worden afgewezen
Bij de beoordeling van de kandidaten door de msp consultant zullen wij rekening houden met aanwezige kennis, werkervaring en opleiding i.c.m. de tariefstelling. De 3 tot 5 meest passende kandidaten op de aanvraag zullen worden voorgesteld. Alleen kandidaten die voor 100% voldoen aan de eisen van de aanvraag mogen voor het maximale tarief worden voorgesteld.
Opdrachten
Nee, het tussentijds verhogen is niet toegestaan. Jaarlijks zullen wij vanuit de Inhuurdesk een indexatie op de tariefstelling doorvoeren voor uitzendkrachten en gedetacheerden. De tariefstelling voor zzp’ers blijft gelijk voor de duur van de opdracht.
Digitaal dossier
Mijn medewerker mag starten bij Alliander, op welke punten vraag ik de VOG aan voor mijn medewerker?
Vraag bij de Inhuurdesk het document op voor de VOG-aanvraag van jouw medewerker. De kosten van het aanvragen van de VOG zijn voor eigen rekening.
Wij verwachten dat de zzp’er via leverancier een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering heeft afgesloten. Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering is geen verplichting.
Stuur je verzoek om de gedragscode te ontvangen naar msp@alliander.nl en we zullen deze naar je mailen
Onze afdeling contractbeheer van StaffingMS houdt zich bezig met dossiervorming van onze opdrachten, zij zijn bereikbaar via contract@staffingms.com
Uren en Facturen
- Het is belangrijk om de gewerkte uren wekelijks te verantwoorden; de gewerkte uren moeten elke maandag voor 12:00 uur geregistreerd zijnin SAP
- De uren worden daarna ter goedkeuring aan de leidinggevende aangeboden en dienen goedgekeurd te worden op dinsdag voor 12:00 uur
- De laatste werkdag van de lopende maand of de eerste werkdag van de nieuwe maand, maar uiterlijk de 3e werkdag van de nieuwe maand dienen alle uren van de gehele maand ingevoerd te worden door de medewerker en goedgekeurd te zijn door de leidinggevende
- Als er sprake is van een maand einde midden in een werkweek, dan dienen de gewerkte uren in twee delen ingevoerd te worden. Dit is ook zo zichtbaar in de urenverantwoording applicatie; eenmaal de uren van de oude maand en eenmaal de uren van de nieuwe maand
Mijn medewerker heeft nog achterstallige uren te boeken van de afgelopen weken/maanden, kan dat nog?
- Het is zeer wenselijk om alle gewerkte uren de laatste werkdag van de opdracht in te dienen in het tijdsregistratiesysteem van Alliander
- Uren dienen binnen 3 maanden na uitvoering van de werkzaamheden ingediend te worden in het tijdsregistratiesysteem van Alliander
- Na 3 maanden is het niet meer mogelijk om uren in te dienen, er vindt dan geen uitbetaling meer plaats
Een g-rekening is een geblokkeerde bankrekening. De g-rekening is gekoppeld aan 1 of meer loonheffingensubnummers en/of omzetbelastingsubnummers. StaffingMS stort het geschatte bedrag aan loonheffingen of btw op de g-rekening. Met dit bedrag betalen jullie de loonheffingen of btw voor een loonheffingensubnummer of omzetbelastingsubnummer dat aan de g-rekening is gekoppeld.
Alliander werkt met Selfbilling. Als leverancier ontvang je iedere maand 2 facturen; 1 creditfactuur voor de gewerkte uren van je medewerker X het uurtarief incl. msp fee en 1 debet factuur voor de gewerkte uren X de msp fee. Deze 2 facturen worden bij uitbetaling met elkaar verrekend
Wij streven na om 34 dagen na de 3e werkdag van de nieuwe maand de uitbetaling te verzorgen
- De FAL factuur is de fee factuur, omdat dit een debet factuur is kan het factuurnummer niet worden aangepast
- Het factuurnummer van de ALL-factuur kan binnen 72 uur na ontvangst wel worden aangepast voor de eigen administratie